Vanmorgen heb ik Bert al vroeg van het station geplukt. Carpoolen is best handig. Nou en dit was me een feest al in de auto was mijn make-up uitgelopen en zat ik volledig in tranen achter stuur! Dit keer niet vanwege mijn onzekerheid;) Maar vanwege de combinatie auto, Bert, Jeroen van der Boom en uiteraard mezelf. Luid zingend hebben wij de auto rit doorgemaakt!
Op stage aangekomen moesten we nog even het een en ander oefenen achter de piano, waar we gelukkig nog even tijd voor hadden. Toen kwam rond 9 uur de eerste groep al binnen. We hadden ons kort even voorgesteld en lieten ook nog iets van onszelf horen. Ik zong het liedje ‘ Lef’ van Karin Bloemen en Bert speelde hierbij piano. Dit is absoluut mijn lijflied, maar hoe de leerlingen hier op zouden reageren geen idee. Maar de leerlingen luisterde aandachtig en we ontvingen een groot applaus. Hierna begonnen we onze inzing oefeningen. Dit liep allemaal een beetje uit. Echt dat tijdsmanagement dat was hem nog niet helemaal. Gelukkig vond Miranda het geen probleem en mochten we lekker verder gaan. De kern van onze les van het lied ‘ Jij bent zo’ van Jeroen van der Boom. We hadden in de voorbereiding veel aandacht gestopt in het inzingen en wat minder in het lied zelf. Dus dat was te merken doordat de bridge nog niet helemaal lekker liep. Ik vind het nog moeilijk om aan te geven waar de dingen fout gaan en hoe ik dit kan veranderen. Hier ga ik de volgende keer aan werken! Deze leerlingen kunnen best heel veel, dus kan je ook hogere eisen stellen.
Tijdens het samen les geven merk ik dat als Bert de ruimte neemt, ik 3 stappen terug doe. Op een of andere manier blokkeer ik dan alles voor mezelf. We weten nu wel dat als we samen les geven we hele duidelijke afspraken moeten maken. De een is nou eenmaal een wervelwind, terwijl de ander als kalme windvlaag door de klas gaat. Gelukkig zijn die verschillen ook wel heel erg leuk, want je steekt er altijd wel weer iets van op. En gelukkig maar dat we niet allemaal hetzelfde reageren, dat zou een saaie boel worden!
Toen we bij de tweede groep het lied zongen, waren de reacties helemaal geweldig. De laatste noot was nog niet of er klonk een daverend applaus. Het leukste was nog dat ik tijdens het zingen de klas in kon kijken en er allemaal leerlingen kippenvel hadden. Ze waren helemaal onder de indruk en vooral van Berts tweede stem in het refreinJIk heb ervan genoten!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten