Het begeleiden van leerlingen wordt vaak onderschat het is vaak een intensieve manier van les geven.
+ momentje:
Ik vond het erg leuk om de leerlingen te begeleiden en om ook te zien dat dit zorgde voor resultaat. Er was een meisje die het in het begin nog best wel moeilijk vond. Na mijn hulp begreep ze wat de bedoeling was.
-momentje:
Ik vond het moeilijk om echt een - momentje te zoeken over het begeleiden, maar een - momentje over de rest van de dag vond ik wel dat we niet echt de gelegenheid kregen om ons voor te stellen. Maar dat komt volgende week dan wel bij de 1e les!
Vraag die me bij is gebleven:
"Wil jij het nu een keer samen met mij doen?"
Kern van de vraag:
De leerlingen waren allemaal in tweetallen een melodie aan het spelen op het keyboard. Tijdens het begeleiden was er een jongen die vroeg of ik het een keer samen met hem wilde doen. Ik denk dat hij het me vroeg, omdat hij het heel graag goed wilde doen.
In zijn handelen was hij erg chaotisch en het lukte hem niet om samen met het meisje waarmee hij aan het samenspelen was, de melodie foutloos te spelen. Ik had het gevoel dat hij mijn vertrouwen wilde hebben, dat hij het heus goed kon! Zodat hijzelf trots kon zijn, maar ik ook!
15 jaar geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten